logo Stichting D-Dog

plaatje doppen

Depot Limburg

Doppen inzamel Depot Limburg

Doppen inzamel Depot Limburg Plastic doppen/deksels voor KNGF Geleidehonden.
Metalen doppen/deksels voor een goed doel in Limburg.
Cartridges/Mobiele telefoons. Ieder jaar kijken we voor een ander goed doel.

Het sparen van plastic doppen/deksels gebeurt in heel Nederland maar wij zijn het depot voor Limburg.

De door U aangeleverde doppen/deksels worden door ons nagekeken of ze geschikt zijn. Dan gaan deze naar een verwerkingsbedrijf, die er granulaatkorrels van maakt. Deze korrels worden verwerkt tot kunststof platen in verschillende diktes. Hiervan worden dan weer producten zoals o.a. kinder speeltoestellen, de zwarte paaltjes met rode reflectors in de straten en afzetbanden voor klein wild langs autowegen en rondom jonge boompjes gemaakt.

De opbrengst, die wij ontvangen voor de plastic doppen/deksels gaat naar stichting D-Dog, die samen met KNGF Geleidehonden bepalen waar de opbrengst het beste voor gebruikt kan worden.

Koen Bloemen startte in zijn eentje met sparen in april 2016. Het lukte hem, zijn vroegere basisschool Op Gen Hei, enthousiast te maken voor zijn project. In september 2017 zijn wij de challenge aangegaan, om 1000 kilo te sparen in één jaar tijd.(1 kilo doppen zijn ongeveer 500 stuks) Wat wij nooit hadden durven dromen was, dat de kilo's ruim overtroffen werden. Steeds meer mensen hoorden van ons project en tegenwoordig wordt zelfs in heel Zuid en Midden Limburg flink voor ons gespaard. De opbrengst in 2019 en 2020 was circa 5.000 kg plastic doppen/deksels en 2.000 kg metalen doppen/deksels.

Sinds kort verzamelen we ook cartridges van printers en oude mobiele telefoons. De opbrengst hiervan gaat dit jaar rechtstreeks naar KNGF Geleidehonden via Stichting D-Dog.

Wij hebben in diverse gemeenten/dorpen inzamelplaatsen zoals: Landgraaf, Banholt Kerkrade (Bocholtz, Eys, Ubachsberg, Simpelveld), Heerlen, Brunssum, Voerendaal, Nuth, Schin op Geul, Maastricht, Nijswiller, Sittard, Susterseel, en Elsloo. Wij zijn nog steeds op zoek naar meer inzamelpunten.

Sinds september 2018 sparen we ook metalen doppen/deksels zoals kroonkurken, metalen deksels van glazen potten zoals appelmoes, groenten. Ook de aluminium schroefdoppen, waxine houders, lege blikjes zijn welkom.

Wij zoeken elk jaar een doel dat geen steun van de overheid krijgt en dus aangewezen is op donaties.We geven in principe geen geld maar goederen.

Wij hebben een aantal vrijwilligers, die inzameladressen/inzamelpunten zijn. Sinds juli 2020 hebben wij er 2 enthousiaste vrijwilligers bij. Zij helpen 1 keer per week met het uitzoeken van de doppen. We kunnen nog steeds vrijwilligers gebruiken.

Neem contact op met depot Limburg.